Description
Testy psychologiczne w diagnostyce organicznych
uszkodzeń mózgu
Możliwośc zaliczenia praktyk studenckich- kontakt telefoniczny tel. 534 515 896
Ważne!! Zanim wykupisz moduł praktyk sprawdź czy twoja uczelnia honoruje praktyki on-line
Czas trwania 4h
Forma on-line platforma zoom
Dostęp = 60 dni
Informacja dla studentów zaliczajacych praktyki studenckie
Certyfikat ukończenia
Badanie neuropsychologiczne ma na celu znalezienie związku pomiędzy dysfunkcją mózgu a zmienionym wskutek tego zachowaniem człowieka. Uwaga pamięć, myślenie, percepcja , tempo uczenia, koordynacja wzrokowo ruchowa to tylko niektóre funkcje dostępne w badaniu a jednocześnie zależne od funkcjonowania naszego mózgu. Szkolenie z metod diagnostycznych w neuropsychologii obejmuje omówienie funkcji centralnego układu nerwowego, schematu badania neuropsychologicznego a przede wszystkim prezentacji wybranych metod/testów do badania. Analizy przypadków przybliża zakres diagnozy neuropsychologicznej. Plan szkolenia: Neuropsychologia obszary pracy psychologa , podstawowe informacje dotyczące funkcji mózgu i zaburzeń snu, schemat badania neuropsychologicznego, wybrane metody do badania funkcji poznawczych: Wechsler Benton Bender Test Sortowania kart Wisconsin, Test uczenia się 15 słów AVLT Reya, Test figury Reya
Skala WAIS – R jest najpopularniejszym testem psychologicznym służącym do pomiaru inteligencji ogólnej u osób dorosłych. Skala składa się z 11 testów badających poziom rozwoju różnych funkcji poznawczych.Według Wechslera – autora testu – inteligencja definiowana jest jako ogólna zdolność jednostki do podejmowania celowych działań, do racjonalnego myślenia i do lepszego funkcjonowania w otaczającym świecie. Inteligencja jest pewną zdolnością która pozwala jednostce działać celowo, myśleć racjonalnie, efektywnie współdziałać ze środowiskiem. Zachowania inteligentne zależą również od czynników pozaintelektualnych: emocji, motywacji i procesów hamowania impulsów z tego względu jest cennym narzędziem wykorzystywanym również w diagnostyce neuropsychologicznej.
mgr Małgorzata Kosak
psycholog, psychoterapeuta
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła Całościowe Podyplomowe szkolenie w podejściu systemowo – psychodynamicznym przygotowujące do uzyskania Certyfikatu Psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego organizowane przez Klinikę Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Collegium Medicum UJ w Krakowie. Pracuje jako diagnosta i psychoterapeuta w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej i Poradni Zdrowia Psychicznego, prowadzi psychoterapię indywidualną i grupową dzieci i młodzieży, a także systemową terapię rodzin. Od wielu lat prowadzi dziecięce grupy terapeutyczne zarówno dla młodszych dzieci jak i starszych. Współpracuje z Pracownią Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, prowadziła badania normalizacyjne i walidacyjne narzędzi diagnostycznych takich jak: Skala Inteligencji i Rozwoju IDS – 2, Skala Inteligencji Wechslera dla dzieci – wersja V. Obecnie współpracuje z Pracownią nad dostosowaniem do polskich warunków testu komputerowego EXAT, który będzie służył diagnozy ADHD u dzieci.
Nadzór merytoryczny
mgr Semko Lipiec
psycholog, psychoterapeuta
Psycholog kliniczny, Certyfikowany psychoterapeuta PTP. Absolwent psychologii KUL Lublin, 20 letnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi młodzieżą i dorosłymi. Praca zawodowa: do 2010 roku psycholog w oddziałach psychiatrii dorosłych, psychiatrii dzieci i młodzieży, psycholog w szpitalu MSWiA w Rzeszowie, psycholog w ośrodku uzależnień. Od 2003 roku praktyka w prywatnym gabinecie, współzałożyciel NZOZ IDEA i Podkarpackiej Fundacji Ochrony Zdrowia Psychicznego, Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii. Biegły Sądu Okręgowego w Rzeszowie. Obszary zainteresowań zawodowych to psychoterapia zaburzeń osobowości i chorób psychosomatycznych.
Reviews
There are no reviews yet.