Opis
Zapraszamy do zakupu promocyjnego zestawu 3in1
1. Zaburzenia psychosomatyczne – diagnoza i leczenie w paradygmacie CBT
2. Testy psychologiczne w diagnostyce organicznych uszkodzeń mózgu
3. Wybrane zagadnienia psychoseksuologii
Forma on-line platforma zoom
Dostęp = 60 dni
Możliwośc zaliczenia praktyk studenckich- kontakt telefoniczny tel. 534 515 896
Ważne!! Zanim wykupisz moduł praktyk sprawdź czy twoja uczelnia honoruje praktyki on-line
1.Zaburzenia psychosomatyczne – diagnoza i leczenie w
paradygmacie CBT
Forma on-line platforma zoom
Dostęp = 60 dni
Certyfikat ukończenia:
Zaburzenia psychosomatyczne dotyczą rozpoznanych schorzeń somatycznych których przyczyna ( etiologia) jest związana silnie z czynnikami psychologicznym. Trudność stanowi zarówno postawienie trafnej diagnozy jak i leczenie schorzeń psychosomatycznych. Istotne jest bowiem uwzględnienie zarówno czynników medycznych jak i ewidentnego wpływu psychiki. Najczęściej pomijany jest jeden z tych elementów.
Nadciśnienie tętnicze, choroba wrzodowa żołądka, astma oskrzelowa, atopowe zapalenie skory to tylko niektóre z najczęściej spotykanych chorób psychosomatycznych.
Szkolenie dostarczy ci podstawowej wiedzy nt zaburzeń psychosomatycznych. Dowiesz się jak wygląda mechanizm powstawania tych zaburzeń, jak diagnozować ale tez jak wyglądają podstawowe strategie i techniki psychoterapii . Psychoterapia CBT dysponuje solidnie skonstruowanym programem leczenia chorób psychosomatycznych .
Prowadząca Mgr Iwona Wołkowicz doświadczona psychoterapeutka CBT od wielu lat prowadzi psychoterapię a także szkoli specjalistów właśnie z zakresu psychoterapii poznawczo behawioralnej osób z zaburzeniami psychosomatycznymi . Zapraszamy.
Główne zagadnienia szkolenia:
-
Czym są zaburzenia psychosomatyczne, jak je prawidłowo diagnozować i różnicować z innymi zaburzeniami?
-
Jak powstają zaburzenia psychosomatyczne oraz co je podtrzymuje ? – teorie CBT
-
Jak zaplanować i poprowadzić skuteczną terapię pacjenta – Wyzwania i trudności.
-
Omówienie i przećwiczenie najważniejszych technik poznawczo-behawioralnych wykorzystywanych w procesie leczenia.
-
Jak budować dobrą relację terapeutyczną w leczeniu zaburzeń psychosomatycznych. Najczęstsze pułapki i wyzwania.
Metody pracy: mini-wykład, scenki dydaktyczne, praktyczna praca z case study,
mgr Iwona Wołkowicz
Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta CBT, certyfikowany coach ICC,
Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat nr 1184), certyfikowany coach ICC, Rzeszów. Prowadzę psychoterapię indywidualną oraz terapię par.
Ukończyłam psychologię ze specjalnością psychologia kliniczna oraz Interdyscyplinarne Studia Doktoranckie na Uniwersytecie SWPS
w Warszawie. Zrealizowałam całościowe czteroletnie szkolenie w akredytowanym ośrodku psychoterapii. Posiadam certyfikat psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego PTTPB nr 1184. Terapię prowadzę w podejściu poznawczo-behawioralnym oraz terapii schematów. Przygotowuję rozprawę doktorską w zakresie regulacji emocji i prewencji zaburzeń psychicznych wśród osób młodych. Pracuję jako wykładowca akademicki na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz w Collegium Humanum w Rzeszowie.
Metody pracy i doświadczenie zawodowe
Prowadzę terapię indywidualną osób dorosłych i młodzieży. Doświadczenie w obszarze pomocy psychologicznej zdobywałam w II Klinice Psychiatrycznej Uniwersytetu Medycznego w Warszawie, w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Obecnie współpracuję z poradniami zdrowia psychicznego oraz prowadzę własną praktykę. Szczególny obszar moich zainteresowań to zaburzenia lękowe i depresyjne, trudności w prawidłowej regulacji emocji.
W pracy coachingowej bazuję na międzynarodowych standardach i kodeksie etycznym ICC (International Coaching Community).
Specjalizuję się w coachingu kariery oraz coachingu menedżerskim. Od 2011 roku realizuję autorskie warsztaty rozwijające kompetencje osobiste i zawodowe. Posiadam 7 lat doświadczenia zawodowego w międzynarodowych firmach konsultingowych jako starszy konsultant oraz menadżer. Zajmowałam się między innymi doradztwem dla kadry zarządzającej w zakresie rozwoju potencjału pracowników, optymalizacji stresu oraz prewencji wypalenia zawodowego.
Moja pasja to szeroko pojęte wsparcie i rozwój potencjału człowieka. Każdego z kim pracuję traktuję indywidualnie, bazując na mocnych stronach i zasobach, które ułatwiają pokonywanie trudności i wprowadzanie zmian. Swoją wiedzę aktualizuję uczestnicząc w akredytowanych szkoleniach. Moja praca podlega regularnej superwizji.
Publikacje:
Braniecka, A., Hanć, M., Wołkowicz, I., Chrzczonowicz‐Stępień, A., Mikołajonek, A., & Lipiec, (2019). Is it worth turning a trigger into a joke? Humor as an emotion regulation strategy in remitted depression. Brain Behav, e01213.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/brb3.1213
Braniecka, A., Wołkowicz, I., Orylska, A. et al. Differential effects of stress-related and stress-unrelated humor in remitted depression. Sci Rep 12, 7946 (2022). https://doi.org/10.1038/s41598-022-11515-y
2. Testy psychologiczne w diagnostyce organicznych uszkodzeń mózgu
Badanie neuropsychologiczne ma na celu znalezienie związku pomiędzy dysfunkcją mózgu a zmienionym wskutek tego zachowaniem człowieka. Uwaga pamięć, myślenie, percepcja , tempo uczenia, koordynacja wzrokowo ruchowa to tylko niektóre funkcje dostępne w badaniu a jednocześnie zależne od funkcjonowania naszego mózgu. Szkolenie z metod diagnostycznych w neuropsychologii obejmuje omówienie funkcji centralnego układu nerwowego, schematu badania neuropsychologicznego a przede wszystkim prezentacji wybranych metod/testów do badania. Analizy przypadków przybliża zakres diagnozy neuropsychologicznej. Plan szkolenia: Neuropsychologia obszary pracy psychologa , podstawowe informacje dotyczące funkcji mózgu i zaburzeń snu, schemat badania neuropsychologicznego, wybrane metody do badania funkcji poznawczych: Wechsler Benton Bender Test Sortowania kart Wisconsin, Test uczenia się 15 słów AVLT Reya, Test figury Reya
Skala WAIS – R jest najpopularniejszym testem psychologicznym służącym do pomiaru inteligencji ogólnej u osób dorosłych. Skala składa się z 11 testów badających poziom rozwoju różnych funkcji poznawczych.Według Wechslera – autora testu – inteligencja definiowana jest jako ogólna zdolność jednostki do podejmowania celowych działań, do racjonalnego myślenia i do lepszego funkcjonowania w otaczającym świecie. Inteligencja jest pewną zdolnością która pozwala jednostce działać celowo, myśleć racjonalnie, efektywnie współdziałać ze środowiskiem. Zachowania inteligentne zależą również od czynników pozaintelektualnych: emocji, motywacji i procesów hamowania impulsów z tego względu jest cennym narzędziem wykorzystywanym również w diagnostyce neuropsychologicznej.
mgr Małgorzata Kosak
psycholog, psychoterapeuta
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła Całościowe Podyplomowe szkolenie w podejściu systemowo – psychodynamicznym przygotowujące do uzyskania Certyfikatu Psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego organizowane przez Klinikę Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Collegium Medicum UJ w Krakowie. Pracuje jako diagnosta i psychoterapeuta w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej i Poradni Zdrowia Psychicznego, prowadzi psychoterapię indywidualną i grupową dzieci i młodzieży, a także systemową terapię rodzin. Od wielu lat prowadzi dziecięce grupy terapeutyczne zarówno dla młodszych dzieci jak i starszych. Współpracuje z Pracownią Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, prowadziła badania normalizacyjne i walidacyjne narzędzi diagnostycznych takich jak: Skala Inteligencji i Rozwoju IDS – 2, Skala Inteligencji Wechslera dla dzieci – wersja V. Obecnie współpracuje z Pracownią nad dostosowaniem do polskich warunków testu komputerowego EXAT, który będzie służył diagnozy ADHD u dzieci.
Nadzór merytoryczny
mgr Semko Lipiec
psycholog, psychoterapeuta
Psycholog kliniczny, Certyfikowany psychoterapeuta PTP. Absolwent psychologii KUL Lublin, 20 letnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi młodzieżą i dorosłymi. Praca zawodowa: do 2010 roku psycholog w oddziałach psychiatrii dorosłych, psychiatrii dzieci i młodzieży, psycholog w szpitalu MSWiA w Rzeszowie, psycholog w ośrodku uzależnień. Od 2003 roku praktyka w prywatnym gabinecie, współzałożyciel NZOZ IDEA i Podkarpackiej Fundacji Ochrony Zdrowia Psychicznego, Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii. Biegły Sądu Okręgowego w Rzeszowie. Obszary zainteresowań zawodowych to psychoterapia zaburzeń osobowości i chorób psychosomatycznych.
Informacja dla studentów zaliczajacych praktyki studenckie
Gabinet psychologiczny Semko Lipiec spółka Psychotec zaprasza studentów psychologii do odbycia praktyk studenckich.
CZTERY MODUŁY:
- M1 PSYCHOLOGIA KLINICZNA
- M2 PSYCHOTERAPIA
- M3 PSYCHOLOGIA SĄDOWA
- M4 PSYCHOLOGIA DZIECI I MŁODZIEŻY
Jak to działa
- Wybierasz interesujący Cię moduł praktyk. Pamiętaj ze jeden moduł realizuje 240 godzin praktyk.
- Na początek otrzymujesz obszerną prezentację kilkadziesiąt slajdów z przedstawieniem podstawowych zagadnień modułu.
- W ramach modułu otrzymujesz min 10 artykułów specjalistycznych z zakresu, który wybrałeś. Na koniec praktyk napiszesz esej dotyczący analizy wybranego przez Ciebie artykułu/ów.
- Zagadnienia będą omawiane również w podcastach, które otrzymasz.
- Otrzymasz ponadto dostęp do specjalistycznych szkoleń i kursów Psychotec w ramach modułu który wybrałeś. Kursy prowadzone są przez doświadczonych psychologów, psychoterapeutów, psychiatrów.
- Otrzymasz linki do wybranych video – inscenizowanych sytuacji klinicznych (wywiad, badanie psychologiczne, diagnoza).
- Twoje pytania i uwagi będziesz umieszczać na czacie, drogą e-mail oraz w ramach nagrań Q&A i Live’a z psychologiem i psychoterapeutą.
- Zagadnienia teoretyczne omawiane są z wykorzystaniem analizy przypadków i przykładów z pracy psychologa.
- Jeśli już pracujesz jako pedagog, wychowawca, opiekun, wolontariusz możesz uzyskać wskazówki od doświadczonych psychologów i psychoterapeutów na temat swojej pracy.
- Na koniec test podsumowujący uzyskaną wiedzę i umiejętności.
Praktyki studenckie ukierunkowane są przede wszystkim na zorientowanie się w specyfice pracy psychologa. Zyskasz szereg praktycznych wskazówek od osób na co dzień pracujących w szpitalach, poradniach czy gabinetach prywatnych. Pozwoli Ci to zorientować się jak naprawdę wygląda codzienność zawodu psychologa. Będziesz miał możliwość zadawania pytań dotyczących warunków pracy, zarobków, wad i zalet pracy psychologa. Wiedzę, którą zdobędziesz będziesz mógł wykorzystać w pracy z pacjentem od początku Twojej kariery zawodowej. Jest to szczególnie cenne na samym początku, gdzie większości brakuje doświadczenia i pewności siebie.
3. Wybrane zagadnienia psychoseksuologii
Seksualność stanowi integralną część życia w tym życia psychicznego człowieka. Pomimo tak istotnej roli zagadnienia życia seksualnego wciąż nie mogą doczekać się przyznania należytej roli i znaczenia w ramach szkoleń czy programów naczuwania dla studentów psychologii. Szkoda tym bardziej ,ze problematyka psychoseksualna dotyczy znacznej części pacjentów gabinetów psychoterapeutycznych, czy psychiatrycznych.
Proponowane szkolenie pozwoli zapoznać się z problematyką rozwoju psychoseksualnego człowieka. W ciekawy sposób bo z perspektywy okresów rozwojowych przedstawione zostaną typowe zjawiska życia seksualnego jak i zaburzenia pojawiające się w tym czasie. Wskazówki diagnostyczne , nierozróżnienie normy od patologii, analizy przypadków, a także strategie terapeutyczne pozwolą zyskać spory zasób wiedzy , zachęcając do dalszego jej zgłębiania i rozwijania kompetencji .
Dr Marta Ćmiel Giegielewicz od wielu lat zajmuje się problematyka zaburzeń życia seksualnego człowieka zarówno w aspekcie terapeutycznym jak i prowadząc liczne szkolenia z zakresu seksuologii.
PROGRAM
I. Rozwój psychoseksualny dziecka
1. Fazy rozwoju psychoseksualnego
2. Ekspresja seksualna w okresie dzieciństwa
3. Masturbacja wczesnodziecięca
4. Opis przypadku
II. Seksualność młodzieży
1. Dezintegracja seksualna okresu dorastania
2. Ekspresja seksualna okresu dorastania
3. Wpływ internetu na rozwój seksualny młodzieży
4. Problemy tożsamościowe w okresie dorastania
5. Opis przypadku
III. Seksualność osób dorosłych
1. Miłość i zazdrość w związkach osób dorosłych
2. Zdrowie seksualne i klasyfikacja zaburzeń seksualnych
3. Seksualność osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju
4. Seksualność par
5. Opis przypadku
IV. Seksualność w późnym wieku
1. Późna dorosłość- zagadnienia ogólne
2. Starzenie się a poczucie własnej cielesności
3. Podstawowe problemy seksualne wieku podeszłego
4. Aktywność seksualna osób homoseksualnych w wieku podeszłym
5. Opis przypadku
dr n. med. Marta Ćmiel Giergielewicz
Edukator Seksualny, psychoterapeuta
Psycholog, psychoterapeuta pracujący w ujęciu psychodynamiczno-systemowym z osobami dorosłymi, młodzieżą i dziećmi. Konsultuję rozwój psychoruchowy i emocjonalny dzieci już od okresu niemowlęctwa – udzielam porad i wskazówek wychowawczych oraz wspomagających prawidłowy rozwój.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.