PODSTAWY PSYCHOTERAPII CBT

599.00 

Kategoria:

Opis

PODSTAWY PSYCHOTERAPII CBT

17.02.2024, 24.02.2024, 02.03.2024, 08.03.2024, 22.03.2024

Możliwość zaliczenia praktyk studenckich – kontakt telefoniczny tel. 534 515 896

Ważne !!! Zanim wykupisz moduł praktyk sprawdź czy twoja uczelnia honoruje praktyki on-line

Certyfikat ukończenia

Dostęp do nagrań 90 dni

 

Terapia poznawczo–behawioralna (CBT) należy obecnie do najskuteczniejszych metod psychoterapii. Pierwotnie miała pomagać w leczeniu depresji. Szybko jednak, dzięki pozytywnym i osiąganym często w krótkim czasie rezultatom, stała się najszybciej rozwijającą się formą psychoterapii na świecie. Obecnie z sukcesem stosuje się ją w leczeniu nie tylko depresji, ale także m.in. zespołu lęku napadowego, różnego rodzaju fobii, zaburzeń lękowych, zaburzenia obsesyjno – kompulsywnego, zespołu stresu pourazowego (PTSD) i innych zaburzeń związanych ze stresem, napadów złości, bezsenności, problemów w związkach, zaburzeń odżywiania, zaburzeń osobowości.

Co leży u podstaw CBT?

U podstaw tej formy terapii leżą dwie koncepcje: poznawczy model powstawania zaburzeń psychicznych oraz behawiorystyczny model funkcjonowania psychicznego człowieka. W CBT zakłada się, że tym co łączy wiele problemów emocjonalnych jest występowanie charakterystycznych elementów: myśli automatycznych, schematów i zniekształceń poznawczych, które pośredniczą w utrwalaniu się specyficznych emocji i mają wpływ na zachowanie. Uznaje się także, że nieprzystosowawczych zachowań uczymy się na bazie własnych doświadczeń i obserwacji. W zależności zatem od tego, jakie osobiste znaczenie nadamy danemu wydarzeniu, czego się w toku naszego rozwoju nauczyliśmy, ta sama rzeczywistość będzie dla każdego z nas wyglądać inaczej. Inny będzie w związku z tym także rodzaj i intensywność emocji, których doświadczymy, inaczej się zachowamy.

Nad czym pracujemy w terapii poznawczo – behawioralnej?

Celem terapii poznawczo – behawioralnej jest rozpoznanie tych osobistych znaczeń, sposobu, w jaki powstały, tego co je obecnie utrwala, a następnie zmiana powodującego cierpienia sposobu myślenia, nastroju i zachowania. Przyjmując, że to jak reagujemy – myślami, uczuciami i zachowaniami – zostało wyuczone, zakładamy równocześnie, że jesteśmy w stanie nauczyć się myśleć o sobie, świecie, innych ludziach w sposób zdecydowanie bardziej korzystny dla naszego życia. Jako, że podejście poznawczo-behawioralne opiera się na założeniu o wzajemnym wpływie myśli, emocji, zachowań i reakcji fizjologicznych w pracy terapeutycznej uwzględniamy wszystkie te elementy.

Platforma „ZOOM” – rejestracja uczestników

Terminy spotkań :

1. 17 luty godz. 9:00 – A. Baran

2. 24 luty godz. 9:00 – A. Wnuk

3. 2 marzec godz.9:00 – A. Wnuk

4. 8 marzec godz. 17:30 – A. Chromik

5. 22 marzec godz. 17:30 – A. Chromik

 

 

Skrócony zarys programu zajęć z ” Podstaw CBT „

 

Moduł 1 i 2. – część teoretyczna

 

Wstęp do CBT – czym jest terapia poznawczo – behawioralna

 

Rozwój psychoterapii CBT od Ivana Pawłowa do  Jeffrey E. Younga.

 

3 fale w terapii poznawczo – behawioralnej:

1 fala: terapia behawioralna

2 fala: terapia poznawczo – behawioralna

3 fala: terapia oparta na akceptacji i zaangażowaniu (ACT), terapia poznawcza oparta na uważności (MBCT), dialektyczna terapia behawioralna (DBT), terapia schematów

 

 

Moduł 3,4, i 5 – część warsztatowa

 

Konceptualizacja pacjenta i opracowanie planu leczenia.  Analiza przypadków w odniesieniu do poszczególnych zaburzeń.

 

Techniki poznawcze – forma warsztatowa

 

Techniki behawioralne – forma warsztatowa

 

 

Zajęcia mają na celu przedstawienie w jasny sposób czym jest terapia CBT.

Uczestnicy dowiedzą się jak ważna jest rola relacji terapeutycznej w tym nurcie.

Zdobędą wiedzę na temat struktury terapii jak i podstawowych modeli, na których opiera się praca terapeutyczna.

Pod okiem specjalisty, uczestnicy będą mogli „tu i teraz” przećwiczyć poszczególne techniki.

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „PODSTAWY PSYCHOTERAPII CBT”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opublikuj komentarz