Opis
PODSTAWY PSYCHOTERAPII CBT
17.02.2024, 24.02.2024, 02.03.2024, 08.03.2024, 22.03.2024
Możliwość zaliczenia praktyk studenckich – kontakt telefoniczny tel. 534 515 896
Ważne !!! Zanim wykupisz moduł praktyk sprawdź czy twoja uczelnia honoruje praktyki on-line
Certyfikat ukończenia
Dostęp do nagrań 90 dni
Terapia poznawczo–behawioralna (CBT) należy obecnie do najskuteczniejszych metod psychoterapii. Pierwotnie miała pomagać w leczeniu depresji. Szybko jednak, dzięki pozytywnym i osiąganym często w krótkim czasie rezultatom, stała się najszybciej rozwijającą się formą psychoterapii na świecie. Obecnie z sukcesem stosuje się ją w leczeniu nie tylko depresji, ale także m.in. zespołu lęku napadowego, różnego rodzaju fobii, zaburzeń lękowych, zaburzenia obsesyjno – kompulsywnego, zespołu stresu pourazowego (PTSD) i innych zaburzeń związanych ze stresem, napadów złości, bezsenności, problemów w związkach, zaburzeń odżywiania, zaburzeń osobowości.
Co leży u podstaw CBT?
U podstaw tej formy terapii leżą dwie koncepcje: poznawczy model powstawania zaburzeń psychicznych oraz behawiorystyczny model funkcjonowania psychicznego człowieka. W CBT zakłada się, że tym co łączy wiele problemów emocjonalnych jest występowanie charakterystycznych elementów: myśli automatycznych, schematów i zniekształceń poznawczych, które pośredniczą w utrwalaniu się specyficznych emocji i mają wpływ na zachowanie. Uznaje się także, że nieprzystosowawczych zachowań uczymy się na bazie własnych doświadczeń i obserwacji. W zależności zatem od tego, jakie osobiste znaczenie nadamy danemu wydarzeniu, czego się w toku naszego rozwoju nauczyliśmy, ta sama rzeczywistość będzie dla każdego z nas wyglądać inaczej. Inny będzie w związku z tym także rodzaj i intensywność emocji, których doświadczymy, inaczej się zachowamy.
Nad czym pracujemy w terapii poznawczo – behawioralnej?
Celem terapii poznawczo – behawioralnej jest rozpoznanie tych osobistych znaczeń, sposobu, w jaki powstały, tego co je obecnie utrwala, a następnie zmiana powodującego cierpienia sposobu myślenia, nastroju i zachowania. Przyjmując, że to jak reagujemy – myślami, uczuciami i zachowaniami – zostało wyuczone, zakładamy równocześnie, że jesteśmy w stanie nauczyć się myśleć o sobie, świecie, innych ludziach w sposób zdecydowanie bardziej korzystny dla naszego życia. Jako, że podejście poznawczo-behawioralne opiera się na założeniu o wzajemnym wpływie myśli, emocji, zachowań i reakcji fizjologicznych w pracy terapeutycznej uwzględniamy wszystkie te elementy.
Platforma „ZOOM” – rejestracja uczestników
Terminy spotkań :
1. 17 luty godz. 9:00 – A. Baran
2. 24 luty godz. 9:00 – A. Wnuk
3. 2 marzec godz.9:00 – A. Wnuk
4. 8 marzec godz. 17:30 – A. Chromik
5. 22 marzec godz. 17:30 – A. Chromik
Skrócony zarys programu zajęć z ” Podstaw CBT „
Moduł 1 i 2. – część teoretyczna
Wstęp do CBT – czym jest terapia poznawczo – behawioralna
Rozwój psychoterapii CBT od Ivana Pawłowa do Jeffrey E. Younga.
3 fale w terapii poznawczo – behawioralnej:
1 fala: terapia behawioralna
2 fala: terapia poznawczo – behawioralna
3 fala: terapia oparta na akceptacji i zaangażowaniu (ACT), terapia poznawcza oparta na uważności (MBCT), dialektyczna terapia behawioralna (DBT), terapia schematów
Moduł 3,4, i 5 – część warsztatowa
Konceptualizacja pacjenta i opracowanie planu leczenia. Analiza przypadków w odniesieniu do poszczególnych zaburzeń.
Techniki poznawcze – forma warsztatowa
Techniki behawioralne – forma warsztatowa
Zajęcia mają na celu przedstawienie w jasny sposób czym jest terapia CBT.
Uczestnicy dowiedzą się jak ważna jest rola relacji terapeutycznej w tym nurcie.
Zdobędą wiedzę na temat struktury terapii jak i podstawowych modeli, na których opiera się praca terapeutyczna.
Pod okiem specjalisty, uczestnicy będą mogli „tu i teraz” przećwiczyć poszczególne techniki.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.