PODSTAWY PSYCHOTERAPII CBT

599.00 

Kategoria:

Opis

PODSTAWY PSYCHOTERAPII CBT

17.02.2024, 24.02.2024, 02.03.2024, 08.03.2024, 22.03.2024

Zalicza 580 godzin praktyk studenckich

Certyfikat ukończenia

Dostęp do nagrań 90 dni

 

Terapia poznawczo–behawioralna (CBT) należy obecnie do najskuteczniejszych metod psychoterapii. Pierwotnie miała pomagać w leczeniu depresji. Szybko jednak, dzięki pozytywnym i osiąganym często w krótkim czasie rezultatom, stała się najszybciej rozwijającą się formą psychoterapii na świecie. Obecnie z sukcesem stosuje się ją w leczeniu nie tylko depresji, ale także m.in. zespołu lęku napadowego, różnego rodzaju fobii, zaburzeń lękowych, zaburzenia obsesyjno – kompulsywnego, zespołu stresu pourazowego (PTSD) i innych zaburzeń związanych ze stresem, napadów złości, bezsenności, problemów w związkach, zaburzeń odżywiania, zaburzeń osobowości.

Co leży u podstaw CBT?

U podstaw tej formy terapii leżą dwie koncepcje: poznawczy model powstawania zaburzeń psychicznych oraz behawiorystyczny model funkcjonowania psychicznego człowieka. W CBT zakłada się, że tym co łączy wiele problemów emocjonalnych jest występowanie charakterystycznych elementów: myśli automatycznych, schematów i zniekształceń poznawczych, które pośredniczą w utrwalaniu się specyficznych emocji i mają wpływ na zachowanie. Uznaje się także, że nieprzystosowawczych zachowań uczymy się na bazie własnych doświadczeń i obserwacji. W zależności zatem od tego, jakie osobiste znaczenie nadamy danemu wydarzeniu, czego się w toku naszego rozwoju nauczyliśmy, ta sama rzeczywistość będzie dla każdego z nas wyglądać inaczej. Inny będzie w związku z tym także rodzaj i intensywność emocji, których doświadczymy, inaczej się zachowamy.

Nad czym pracujemy w terapii poznawczo – behawioralnej?

Celem terapii poznawczo – behawioralnej jest rozpoznanie tych osobistych znaczeń, sposobu, w jaki powstały, tego co je obecnie utrwala, a następnie zmiana powodującego cierpienia sposobu myślenia, nastroju i zachowania. Przyjmując, że to jak reagujemy – myślami, uczuciami i zachowaniami – zostało wyuczone, zakładamy równocześnie, że jesteśmy w stanie nauczyć się myśleć o sobie, świecie, innych ludziach w sposób zdecydowanie bardziej korzystny dla naszego życia. Jako, że podejście poznawczo-behawioralne opiera się na założeniu o wzajemnym wpływie myśli, emocji, zachowań i reakcji fizjologicznych w pracy terapeutycznej uwzględniamy wszystkie te elementy.

Platforma „ZOOM” – rejestracja uczestników

Terminy spotkań :

1. 17 luty godz. 9:00 – A. Baran

2. 24 luty godz. 9:00 – A. Wnuk

3. 2 marzec godz.9:00 – A. Wnuk

4. 8 marzec godz. 17:30 – A. Chromik

5. 22 marzec godz. 17:30 – A. Chromik

 

 

Skrócony zarys programu zajęć z ” Podstaw CBT „

 

Moduł 1 i 2. – część teoretyczna

 

Wstęp do CBT – czym jest terapia poznawczo – behawioralna

 

Rozwój psychoterapii CBT od Ivana Pawłowa do  Jeffrey E. Younga.

 

3 fale w terapii poznawczo – behawioralnej:

1 fala: terapia behawioralna

2 fala: terapia poznawczo – behawioralna

3 fala: terapia oparta na akceptacji i zaangażowaniu (ACT), terapia poznawcza oparta na uważności (MBCT), dialektyczna terapia behawioralna (DBT), terapia schematów

 

 

Moduł 3,4, i 5 – część warsztatowa

 

Konceptualizacja pacjenta i opracowanie planu leczenia.  Analiza przypadków w odniesieniu do poszczególnych zaburzeń.

 

Techniki poznawcze – forma warsztatowa

 

Techniki behawioralne – forma warsztatowa

 

 

Zajęcia mają na celu przedstawienie w jasny sposób czym jest terapia CBT.

Uczestnicy dowiedzą się jak ważna jest rola relacji terapeutycznej w tym nurcie.

Zdobędą wiedzę na temat struktury terapii jak i podstawowych modeli, na których opiera się praca terapeutyczna.

Pod okiem specjalisty, uczestnicy będą mogli „tu i teraz” przećwiczyć poszczególne techniki.

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „PODSTAWY PSYCHOTERAPII CBT”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opublikuj komentarz