Description
Kurs w sprzedaży w formie dostępu do nagrań. Linki aktywne 30 dni od zakupu.
Możliwośc zaliczenia praktyk studenckich- kontakt telefoniczny tel. 534 515 896
Ważne!! Zanim wykupisz moduł praktyk sprawdź czy twoja uczelnia honoruje praktyki on-line
I. Dziecko i rodzic – jak wspierać relację? Rola psychologa
Program
Jak rozmawiać z dzieckiem o jego emocjach – wskazówki do pracy z rodzicem (nazywanie emocji, sposoby ich wyrażania, budowanie komunikatów).
Błędy w komunikacji utrudniające współpracę – rozpoznawanie oraz przeformułowywanie.
Modyfikowanie narzędzi i technik zależnie od wieku dziecka – praca na przykładach (dziecko przedszkolne, szkolne i nastolatek)
Jak zachęcić dziecko do współpracy? – opracowywanie planu pracy z rodzicami i dzieckiem.
Można założyć iż 80% trudności emocjonalnych dzieci w wieku szkolnym związana jest nieprawidłową komunikacja z rodzicami w domu. Na szczęście coraz rzadziej karzemy dzieci fizycznie ale nadal chętnie zawstydzamy, porównujemy, wprawiamy w poczucie winy. Co ciekawe większość rodziców ma dobre intencje, kocha swoje dzieci i podaje ze wychowanie dziecka na dobrego szczęśliwego człowieka jest często najważniejszym celem w życiu. Skąd się biorą problemy w komunikacji i charakterystyczne zniekształcenia? Najczęściej powielamy i odtwarzamy to jak sami byliśmy traktowani przez rodziców, wychowawców. Nieświadomie to znaczy ze nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę. Dodatkowo łatwo ulegamy presji otoczenia, rywalizacji i leku przed ocena. Powstaje efekt błędnego kola. Uważny psycholog jest w stanie rozpoznać te zniekształcenia. I w przystępny sposób pokazać je rodzicowi, wspólnie przepracować i doprowadzić do trwalej zmiany stąd rodzice często zgaszają się do psychologa z prośba o wsparcie i poprawę kompetencji rodzicielskich
II. Samobójstwo i próba samobójcza – interwencja kryzysowa w sytuacji zagrożenia życia II
Program zajęć:
- Formy zachowań samobójczych
- Przyczyny samobójstw u dzieci i młodzieży
- Czynniki ryzyka samobójstw u dzieci i młodzieży.
- Zachowania autoagresywne czym są i jak je rozpoznać.
- Co powinno niepokoić w zachowaniu dziecka?
- Jak rozpoznać próbą samobójczą?.
- Postępowanie po wystąpieniu próby samobójczej lub samobójstwa.
- Zapobieganie samobójstwom u dzieci i młodzieży.
Zachowania suicydalne występują szczególnie często w okresie adolescencji. Silna presja biologiczna i społeczna przy niestabilnej osobowości generuje silny stres który częściej niż w innych okresach rozwiązywany jest przez impulsywne zachowania często przeciwko sobie. Zachowania autodestrukcyjne są jednym z objawów depresji wieku dorastania ,wg różnych badań od 27 do 54 % dzieci i młodzieży choruje na depresje.Chłopcy chorują częściej niż dziewczęta a 80 % pacjentów z depresją ujawnia myśli samobójcze. W 2017 roku 459 osób a do 2021 roku życia zginęło śmiercią samobójczą 1389 osób do 20 roku życia.
Warsztaty obejmują praktykę kliniczną w omawianym temacie oraz zaliczają 25h praktyk studenckich na kierunku psychologia, pedagogika.
III. Podstawy psychiatrii, schizofrenia
Program warsztatu
- klasyfikacja, postaci schizofrenii,
- osiowe objawy , objawy pozytywne, objawy negatywne.
- zaburzenia myślenia.
- klasyfikacja urojeń
- zaburzenia postrzegania omamy ,halucynacje.
- leczenie,
- perspektywa pacjenta
- funkcjonowanie w systemie opieki zdrowotnej, społeczno zawodowej, rodzinnej.
Warto zacząć od samych podstaw, by dogłębnie zrozumieć problem. Co to jest schizofrenia? To przewlekła choroba psychiczna, którą należy leczyć – a im wcześniej choroba zostanie poprawnie zdiagnozowana i im wcześniej rozpocznie się leczenie, tym lepiej.
Samo słowo „schizofrenia” ma grecki źródłosłów – pochodzi bowiem od słów „schizein”, które oznacza „rozszczepić” oraz „phren”, czyli „umysł”. Myli się jednak każdy, kto uważa, że schizofrenia to rozszczepienie jaźni, zwane potoczne „rozdwojeniem osobowości”. Nie taka jest idea tej choroby Chodzi bardziej o rozszczepienie pomiędzy tym, co się robi, myśli i czuje.
W ten sposób dochodzi do rozpadu osobowości i problemów z codziennym funkcjonowaniem. Osoba chora nie jest w stanie realistycznie ocenić ani siebie, ani najbliższego otoczenia, ani rzeczywistości, która ją otacza. Z tego powodu schizofrenik coraz bardziej ucieka od realnego świata i zaczyna żyć w swoim własnym, z dala od ludzi i wszystkiego, co go otacza.
Najczęściej na chorobę narażeni są ludzie młodzi – ponad połowa osób zapada na nią przed ukończeniem trzydziestego roku życia. Mężczyźni i kobiety mają równe szanse na zachorowanie – płeć nie odgrywa tutaj żadnej roli. Za to ryzyko zachorowania na schizofrenię wynosi około jeden procent.
IV. Podstawowe zagadnienia seksuologii – pedofilia IV
Program warsztatów:
- Rodzaje definicji pedofilii
- Definicje i formy wykorzystywania seksualnego
- Mechanizm powstawania pedofilii
- Negatywne doświadczenia seksualne w rozwoju przemocy seksualnej
- Wpływ wykorzystania seksualnego w dzieciństwie na wykorzystywanie dziecka w dorosłości
- Różnice indywidualne w reakcji na wykorzystywanie seksualnego
- Rozpoznanie wykorzystywania seksualnego
- Sposób postępowania w przypadku podejrzenia wykorzystywania seksualnego
- Pomoc dziecku i rodzinie
- Dylematy w pracy z dziećmi wykorzystanymi seksualnie
PROF. DR HAB. MED. ZBIGNIEW LEW-STAROWICZ
„pedofila nie podnieca dojrzała kobieta czy dorosły mężczyzna. Jego obiektem seksualnym jest niedojrzałe ciało – ten fakt stanowi istotę pedofilii. Jednak, by móc ją rozpoznać, taki stan musi trwać co najmniej sześć miesięcy i musi dotyczyć również świata fantazji osoby diagnozowanej. Aby uznać kogoś za pedofila, trzeba ponadto stwierdzić, że zainteresowanie ciałem dziecka dominuje lub jest wyłączne w jego potrzebach seksualnych. – Jeśli u takiej osoby skłonność ogranicza się jedynie do myślenia na ten temat, jednak nie daje mu spokoju i w tej sytuacji pacjent pragnie, by go leczyć, należy zastosować terapię. Natomiast jeśli taka osoba nie popełniła przestępstwa i nie zgłasza chęci leczenia, nie ma takiego przymusu. W tym przypadku specjaliści nazywają ten stan zachowaniem pedofilskim – / prof. dr hab. med. Zbigniew Lew-Starowicz./. Celem szkolenia jest pokazanie zjawiska pedofilii zarówno z perspektywy osoby dokonującej czynności pedofilnych jak i jego ofiary i podkreślając znaczenie obu tych perspektyw.